Klicka på bilden för förstoring

Sten-Anders Granlöf med en storröding på 3,5 kg från Djupsjö premiären 2012
Bilderna är tagna av Gunnar Lindholm

Bilderna från östbytjärns premiären. Fint väder -5 sol. 40cm snö 10cm slask under det.

Guifs handbollslag på besök i Djupsjön med nestor Jalle som lägger upp taktiken

Rasta- Bjarne från turismprogrammet i Ed med en riktigt fin abborre tagen på angeldon i Hösesjön

Jättefin abborre fångad av Börje i Norrbotten

Bilder tagna av Börje Mattsson i norra Jämtland sommaren 2007

Rune Eriksson med storlax fångad i Sollefteå, 16540g 107cm

Bilder från castingen på Högsjödagen 2007 med rekordmånga deltagare

Bilder från "stenhård" sik kamp i Västbyviken 2005

Storfångst i Djupsjön

Regnbåge fångad av Monika Östlund, vägde urtagen 2,3 kg !

Premiärfiske Östbytjärn 06-02-25

Även i år hade vi riktigt bra uppslutning, ca 190 deltagare. Av inkommna fångstrapporter kunde vi räkna ut att man fångat ca 1,5 röding per fiskare, vilket får anses som bra då vi kunde konstatera att årets fisk var större än fjolårets. Som vanligt lottar vi ut lite klubbprylar bland dom som lämnat in fångstrapport, namnen publicerar vi senare på hemsidan.

Ett ordentligt skrovmål !

En riktigt häftig bild tagen i Mörtsjön av Fredrik Bergström från Utansjö. Gäddan vägde uppskattningsvis 1,5 kg och laken ca 4 hg. Fredrik berättar att gäddan var så fokuserad på att svälja laken att den inte brydde sig om honom när han fotograferade gäddan från sin båt.

Prisutdelning Högsjönappet 2003

Vinterbilder Östbytjärn 2003

Laxtrappan i Utansjö

Utsättning av smolt

Premiär på Djupsjön 030530

Premiär på Abborrtjärn 030607

Pimpelpremiär på Abborrtjärn 031220

Bengt Owén från Härnösand har skickat in några bilder från premiären som han fotat med sin digitalkamera. Vädret var härligt men kallt, -13 grader men vindstilla och klart.
Föreningen bjöd på glögg och varmkorv på initiativ av Monica och Knutte, mycket trevligt!
Det var verkligen fina bitar som kom upp, de två fiskar Annika håller upp vägde ca 1,3 kg vardera. Grattis säger vi till Ingrid Sjöstedt som fick en bjässe på 2,3 kg!

Pimpelpremiär på Östbytjärn 040228

En lyckad premiär med rekordmånga deltagare, drygt 200 st. Fisket var delvis trögt,
men 56 fiskar inrapporterades varav många vägde runt kilot och några över 2 kg.
Ett stort tack till alla som lämnade fångstrapport, lottning på fiskekorten kommer
att hållas under mars månad

Sportlovs-pimpel 040304

Sportlovs-pimpeln hölls i år i Västbyviken, vädret blev idealiskt trots att termometern visade -17 på morgonen.
Fisket var riktat efter abborre och gädda. Abborrfisket gick väldigt bra ca 50 abborrar togs upp många av dessa av fritidsgänget ,värre var det med gädda trots instruktioner av Leif Mattsson, inte ett enda utdrag på våra angeldon. Däremot kom det upp en rejäl sik och två simpor.

Friluftsdag 040312

Tillbaka till Västbyviken, den här gången friluftdag för hela Hälledalsskolan.
Vädret var molnigt på morgonen men blev soligt längre fram på dan.
Fisket gick bra även idag, en massa duktiga fiskare trotsade trassel och
kalla fingrar och drog både abborre, simpa och sik .

60-års firande

En intet ont anande Knut Östlund Uppvaktas av föreningen vid Abborrtjärn.

Premiärfiske Djupsjön 0406

Premiärfisket började trögt men damerna visade vägen. Fisket var riktigt bra
för dom som hittat rätt ställen vilket visade sig vara på andra sidan sjön, beroende
på några dagars ihållande blåst efter det att fisken satts ut.